스몰비지니스를 시작하면서

  • #301361
    초보자 76.***.15.115 2621

    개인사업자로 등록하여 작은 리테일스토어를 오픈할 예정입니다.
    내부공사도 해야하고, 각종 장비(컴퓨터, 시큐리티시스템, 현금출납기머신), 차량 등등의 비용서부터 각종 소소한 비용이 들겠지요.

    궁금한 점은 스몰비지니스에서 텍스 보고시 비용으로 들어갈 수 있는 항목이 어떤 것인지 궁금합니다. 초기 창업비용을 해당년도에 다 적용할 수 있는지, 아니면 어떤 방법으로 하는 것이 좋은지도 알려주시면 감사하겠습니다.

    • Peter 67.***.162.114

      It depends on whether the item is capital expenditure or not, If it is capital expenditure it is capitalized as your business assets and depreciated over its useful life. Consult your CPA about classification.

    • Peter 67.***.162.114

      For computer, security system and cash register, they are all treated as equipment and should be capitalized and depreciated over useful lives. Mostly 5 years.