Home Job Postings IT Helpdesk Technician 모집 – 텍사스 달라스 지역 This topic has replies, 0 voices, and was last updated 1 day ago by Katherine. Now Editing “IT Helpdesk Technician 모집 – 텍사스 달라스 지역” Name * Password * Email Topic Title (Maximum Length 80) Company * Location Expires at 텍사스 달라스 지역의 Plano에 위치한 대기업에서 근무하실 IT Helpdesk Technician을 모집합니다. - Condition: Full-time, 1 year contract + extension or direct hire opportunity - Hours: 8:30~17:30 - Location: South Plano, TX - Benefits: Medical / Vision / Dental / PTO (After 90 days) 주요 업무: - 신속한 IT 써포트를 위한 전화/이메일 응대 - 문제에 대한 전문적인 진단 및 해결 - 고객을 대응한 단계별 문제 해결 방안 안내 - 해결되지 않은 문제에 대한 신속한 상부 보고 - IT 제품/서비스 관련 정확한 정보 제공 - 문제 및 해결 과정에 대한 체계적 문서화 - 고객 정보 후속 업데이트 - 고객에 대한 피드백을 관련 팀에 전달 - 업무 절차 개선사항 발굴 및 제안 자격 요건: - 헬프데스크 또는 고객 지원 직무 경험 보유 우대 / 신입 지원 가능 - 관련 분야에서 1~4년 경력 또는 트레이닝 이수자 우대 - IT/컴퓨터공학 등 관련 전공 학사 학위 우대 - 노트북/PC(프린터 포함), 네트워크, 보안 소프트웨어(NASCA, ESCORT, Anti-Virus 등) 관련 지식 - 컴퓨터 시스템, 모바일 기기, 기타 IT 제품에 대한 기본 이해 - 노트북/PC/데스크탑, 프린터 및 주변기기 설치·설정 가능 - 기본적인 기술 문제 진단 및 해결 능력 - Microsoft Office Suite, SAP GUI 사용 가능 - 노트북/PC 및 프린터 설치·수리 경험 우대 - LAN 및 케이블링 관련 경험 우대 - 우수한 커뮤니케이션 능력 - 고객 중심적이고 안정적인 대응 가능 - A+ 자격증 소지자 우대 ------------------------------------------------------------------------------------------ Responsibilities: - Serve as the first point of contact for customers seeking technical assistance over the phone or email - Perform remote troubleshooting through diagnostic techniques and pertinent questions - Determine the best solution based on the issue and details provided by customers - Walk the customer through the problem-solving process - Direct unresolved issues to the next level of support personnel - Provide accurate information on IT products or services - Record events and problems and their resolution in logs - Follow-up and update customer status and information - Pass on any feedback or suggestions from customers to the appropriate internal team - Identify and suggest possible improvements on procedures Requirements/Qualifications: - Proven experience as a help desk technician or other customer support role - Tech savvy with working knowledge of Laptops PC(include printer), network and security software (NASCA, ESCORT, Anti-Virus etc.) - Solid understanding of computer systems, mobile devices and other tech products - Able to install and configure Laptops, PC`s and Desktops, Printers and peripherals - Ability to diagnose and resolve basic technical issues - Computer skills must include Microsoft Office Suite, SAP GUI - Install and repair Laptop PC, Printers - Experience with LAN and Cabling - 1-4 years of experience in helpdesk tech support and/or with related education/training backgrounds - But entry level is applicable. - Excellent communication skills - Customer-oriented and cool-tempered - BSc/BA in IT, Computer Science or relevant field - A+ Certificate is preferred ** 채용 절차: 서류 전형, 전화 인터뷰, Onsite 인터뷰 ** 지원 및 문의 방법: recruiting@people4nets.com 으로 이력서 송부 (담당자: Katherine), (문의) 214-444-0240 I agree to the terms of service Update List