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South Plano (TX) 소재 기업에서 근무하실 IT Helpdesk Technician을 모집합니다. (신입 가능)
– Job Title: IT Helpdesk Technician
– Condition: Full-time, 1 year contract + extension
– Hours: 8:30~17:30
– Location: South Plano, TX주요 업무:
– 신속한 IT 써포트를 위한 전화/이메일 응대
– 문제에 대한 전문적인 진단 및 해결
– 고객을 대응한 단계별 문제 해결 방안 안내
– 해결되지 않은 문제에 대한 신속한 상부 보고
– IT 제품/서비스 관련 정확한 정보 제공
– 문제 및 해결 과정에 대한 체계적 문서화
– 고객 정보 후속 업데이트
– 고객에 대한 피드백을 관련 팀에 전달
– 업무 절차 개선사항 발굴 및 제안자격 요건:
– 헬프데스크 또는 고객 지원 직무 경험 보유 우대 / 신입 지원 가능
– 관련 분야에서 1~4년 경력 또는 트레이닝 이수자 우대
– IT/컴퓨터공학 등 관련 전공 학사 학위 우대
– 노트북/PC(프린터 포함), 네트워크, 보안 소프트웨어(NASCA, ESCORT, Anti-Virus 등) 관련 지식
– 컴퓨터 시스템, 모바일 기기, 기타 IT 제품에 대한 기본 이해
– 노트북/PC/데스크탑, 프린터 및 주변기기 설치·설정 가능
– 기본적인 기술 문제 진단 및 해결 능력
– Microsoft Office Suite, SAP GUI 사용 가능
– 노트북/PC 및 프린터 설치·수리 경험 우대
– LAN 및 케이블링 관련 경험 우대
– 우수한 커뮤니케이션 능력
– 고객 중심적이고 안정적인 대응 가능
– A+ 자격증 소지자 우대** 채용 절차: 서류 전형, 전화 인터뷰, Onsite 인터뷰
** 지원 및 문의 방법: recruiting@people4nets.com 으로 이력서 송부 (담당자: Katherine), (문의) 214-444-0240——————————————————————————————
Responsibilities:
– Serve as the first point of contact for customers seeking technical assistance over the phone or email
– Perform remote troubleshooting through diagnostic techniques and pertinent questions
– Determine the best solution based on the issue and details provided by customers
– Walk the customer through the problem-solving process
– Direct unresolved issues to the next level of support personnel
– Provide accurate information on IT products or services
– Record events and problems and their resolution in logs
– Follow-up and update customer status and information
– Pass on any feedback or suggestions from customers to the appropriate internal team
– Identify and suggest possible improvements on proceduresRequirements/Qualifications:
– Proven experience as a help desk technician or other customer support role
– Tech savvy with working knowledge of Laptops PC(include printer), network and security software (NASCA, ESCORT, Anti-Virus etc.)
– Solid understanding of computer systems, mobile devices and other tech products
– Able to install and configure Laptops, PC`s and Desktops, Printers and peripherals
– Ability to diagnose and resolve basic technical issues
– Computer skills must include Microsoft Office Suite, SAP GUI
– Install and repair Laptop PC, Printers
– Experience with LAN and Cabling
– 1-4 years of experience in helpdesk tech support and/or with related education/training backgrounds
– But entry level is applicable.
– Excellent communication skills
– Customer-oriented and cool-tempered
– BSc/BA in IT, Computer Science or relevant field
– A+ Certificate is preferred