Home Depot restocking fee

  • #294307
    Washer 69.***.88.166 3073

    제가 홈디포에서 LG 세탁기/건조기를 샀는데 1주일 후에 배달되었습니다. 그런데 지하실로 들어가는 문이 너무 좁아서 들어갈 수가 없어서 어쩔수 없이 돌려보냈습니다. 그래서 홈디포 가서 이러이러해서 리턴할 수 밖에 없다고 하니 15% restocking fee (거의 $300) 를 내라고 하는군요.

    제가 자의로 return 한 것도 아니고 피할 수 없는 이유로 리턴할 수 밖에 없었던 건데 restocking fee 를 내기는 너무 아깝구요. 홈디포 customer service 에도 연락했더니 회사 policy 상 어쩔 수 없다네요.

    이럴 때 어떻게 해야 되는지요? 한국은 소비자 보호원 같은데다 도움을 청하고 하던데 여기도 그런 곳이 있는지요? 정 return 이 안되면 작은 사이즈 (Maytag 하나 밖에 없더군요.) 로 exchange 라도 해달라고 해야 하는지, 정말 잠이 안오네요. 조언 좀 주세요.

    • Pianoman 74.***.121.221

      (sorry for writing in English) I think Home Depot has the right to charge the restocking fee because it was not their fault but yours. You are the one who know all the details of your home (enterance), so you had to measure it before buy a specific washer/dryer. I had a similar situation like yours. I ordered a Samsung refrigerator from Bestbuy two years ago, but it was too big to fit in the corner for the refrigerator. Fortunately, however, it came with a big dent on the side of it, so I was able to request an exchange with a smaller one without paying extra. I’m not sure if Home Depot waves the restocking fee if you request an exchange. But if they do, you’d better request it unless the Maytag washer and dryer are absolutely not your choice.
      One more thing you can consider is that even if Home Depot doesn’t have some models in their local store, they may carry those on their website. If you return LG washer/dryer and order those from their website, they may wave the restocking fee. If you see other brand washer and dryer, which will clear the entrance, on their website, go to local Home Depot local store customer service, explain the situation and ask them if you can return and reorder from their website without paying restocking fee. Good luck!

    • 어이구 66.***.14.2

      어저께 베스트바이에서 냉장고 계약했는데 그냥 보고 팍 찍었는데 갑자기 문짝 크기가 나도 염려되네요. 집에 가서 빨리 확인해보고 크기 문제되면 빨랑 바꿔야겠네요. 흐미…

      2층에 놓고 쓰려고 했는데… 잘못하면 차고에 넣고 쓰게 생겼네….

    • 디씨 64.***.20.52

      restocking fee는 단 하루후에 리턴을 해도 품질을 보장할수 없게 되는 가전제품등에 붙힘니다…
      대개 문제가 있을경우 본인 위주로 생각하게 되는건 어쩔수 없습니다만…
      Home Depot입장에선 님이 분명 제품을 집에 가져갔었고…
      그걸로 뭘 했는지 없는 상황이죠…
      문에 들어가지 않는것도 Hoem Depot 잘못은 아니구요…
      restockin fee외의 모든 policy를 잘 읽어봐야한다는 교훈을 얻으신거 같네요…