The entry-level SE model comes with new features inside and out, including:
– All-new Smartstream 2.5-liter engine with 191 HP (vs. 2019 Sonata SE with 185 HP)
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현대에서 191마력이라는데, 180마력은 어디서 나온 얘긴가요? 그리고 엔진 출력은 그냥 하나의 단순한 수치일 뿐이잖아요. 다른 요소들이 많으니까, 애초에 180이면 안좋고 191마력이니까 괜찮다 이런 논리도 별로 의미 없습니다.
그나저나 커다란 lattice grille이 트랜드인가 보네요. 개인적으로는 별로 안좋아하는데.
Stepping up to the SEL Plus trim provides the entry point to the Sonata’s optional 1.6-liter turbo-four engine with 195 pound-feet of torque. Horsepower actually drops to 180 hp, however, but since the added torque is available so low in the power band (1,500 rpm), it should actually improve drivability. Prices for the trim start at $28,380, and all the goods in regular SEL’s optional Convenience package are standard here.
어제 Nightly Business News를 보니 바로 그얘기가 나옵디다. 도요다가 지난 분기 실적이 괜찮았고, 미래 예상치도 다른 회사들 처럼 하향 조정하지 않았다고. 트럭/SUV 시장이 물론 우세한데, 이번에 이를 위한 멕시코 공장을 열어서 보강한다고 하고요. 전기차는 중국 회사와 합작을 한다네요. 혼다는 어떤지 모르겠습니다.